چه کفشی بپوشیم؟

پوشیدن کفش استاندارد به شما کمک می­ کند که احساس راحتی داشته باشید و از صدمات احتمالی جلوگیری کنید. انتخاب کفش تاثیر مستقیمی نه فقط روی پا بلکه روی کل بدن دارد.
  
یک کفش مناسب بایستی ویژگی های زیر داشته باشد :

دقیقا سایز پای شما باشد: کفش بایستی از بالا مچ پا را پوشش داده و از کف  نیز پوشش دهی مناسبی برای کف پا باشد. به عبارت دیگر ، پای شما نباید در کفش آزاد باشد.

نیروی چرخشی داشته باشد: کفش را از دو طرف گرفته و آن را مقدار کمی بچرخانید.(جهت کفش های راحتی)

کفش را از جایی که انگشتانشان خم می شود،خم کنید. .(جهت کفش های راحتی)

کفی کفش قوس داشته باشد : اگر قوس مناسب در کف کفش موجود نبود حتما از کفی مناسب جهت این امر استفاده کنید.این کفی ها را می توانید در فروشگاه های چرم مشهد تهیه کنید. مطمئن شوید که اندازه مناسب کفش شما باشد چرا که در غیر این صورت باعث فشرده شدن یا سر خوردن پا در کفش می شود.

پهنا و طول مناسب داشته باشد: کفش نباید به انگشتان پا فشار آورده و یا باعث پیچ خوردن آن شود.

از همان ابتدا احساس راحتی کنید: هوا بایستی در کفش در گردش باشد( کفش های چرم اصل (چرم طبیعی)این امکان را به پا می دهد که تنفس داشته باشند) و علاوه بر آن باعث درد و ناراحتی در اعضای بدن شما نشوند. که این اصول در کفش های چرم مشهد رعایت گردیده است .

در زمان مناسب خریداری شود: به دلیل ورم پا ، سعی کنید آن را بعد از ظهر ها خریداری شوند و حتما هر دو لنگه را امتحان کنید.

به پاشنه کفش توجه کنید: بعضی افراد در طول زمان کناره های پاشنه(زیره) کفششان از بین می رود. وقتی کناره­های زیره زاویه دار می شوند، نوع قدم ها را تغییر می دهد و باعث درد در کمر و پا می شود. در صورتی که امکان تعویض زیره وجود نداشت، کفش نو خریداری کنید.

 

نکات مهم برای خرید انواع مختلف کفش:

کفش راحتی: این کفش­ها بهترین گزینه برای استفاده روزانه محسوب می­شوند. در هنگام خرید حتما به راحتی این کفش ها دقت کنید و مطمئن شوید که مناسب فرم پای شما باشد. اگر از کفش های بند دار استفاده می کنید، حتما برای هربار پوشیدن و در آوردن کفش بند های آن را باز کنید چرا که باز نکردن بند باعث می شود فرم کفش را تغییر کرده و به مرور زمان به خوبی از پا محافظت نکند.

بوت : ممکن است گشاد باشند و حمایت کافی از پا نکنند به همین دلیل حتما از کفی قوس­دار استفاده کنید.

کفش های رانینگ ( کفش ورزشی ): این کفش ها ممکن است قبل از اینکه ظاهر شان تغییر کند باعث درد شوند چرا که توانایی شان در ذخیره انرژی(جذب شوک) را از دست می دهند. این کفشها را باید نهایتا 800 کیلومتر استفاده کرد

صندل: برای قدم زدن­های کوتاه مناسب است. بهتر است از صندل­هایی استفاده کنید که پوشش بیشتری به پا می­دهند و مچ پا را می­پوشانند.