خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش چرم مشهد

 

 

1-   شرایط گارانتی و خدمات پس از فروش:

-       طبق قوانین شرکت، مدت زمان گارانتی محصولات چرم مشهد (به جز کفش و کمربند) یک سال و خدمات پس از فروش (در صورت امکان پذیر بودن) 4 سال است. یعنی عمر محصول باید حداکثر 5 سال باشد.

-        در صورتی که عمر محصول بیش از 5 سال باشد، انجام خدمات در صورت امکان، با افزایش 20 درصدی هزینه صورت خواهد گرفت.

-        کمربند شامل 6 ماه، ضمانت تعمیر رایگان می­باشد.

-       کفش گارانتی و خدمات ندارد.

 

2-   مرجوع کردن کالا*: درصورت عدم استفاده حداکثر به مدت 48ساعت پس ازخرید، با ارائه فاکتور و حفظ بارکد کالا امکان‌پذیر می‌باشد.

3-   تعویض کالا*: در صورت عدم استفاده حداکثر به مدت یک هفته پس از خرید، با ارائه فاکتور و حفظ بارکد امکان­پذیر می­باشد.

* این شرایط با توجه به شرایط از قبیل حراج و ... تغییر پذیر است.

نحوه اجرا

     مشتری با مراجعه به هریک از فروشگاه­های شرکت چرم مشهد در سراسر کشور و ارائه فاکتور خرید یا تگ الصاقی محصول (محتوی بارکد و کارت گارانتی)، تقاضای خود را ارائه می­دهد؛ متصدی فروشگاه پس از دریافت محصول از مشتری و اطمینان از اینکه کالای دریافتی تولیدی شرکت بوده و مشمول ارائه خدمات می­باشد، کالا را به کارخانه ارسال می نماید. پس از دریافت کالا در کارخانه، درخواست مشتری مورد بررسی قرار گرفته و خدمات مقتضی به کالا صورت می گیرد. کالا پس از تعمیر توسط واحد کنترل کیفی چک شده و در صورت تایید به فروشگاه مربوطه ارسال می گردد.

 

نکته: هنگام خرید حتما مشتری مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی و تلفن را جهت ثبت در سیستم و استفاده از خدمات به فروشنده اطلاع دهد.

موارد مرتبط با خدمات:

1-   هر گونه آسیبی که توسط مشتری به کالا وارد شود شامل گارانتی نیست و در صورت امکان پذیر بودن ارائه خدمات، منوط به پرداخت هزینه است. مواردی مانند پارگی چرم، بریدگی، خراشیدگی، سوختگی، اثر عطر، شستشو و تماس با آب، روغن، تعریق، کپک زدگی، تماس با مواد شیمیایی، عطر، خودکار، جوهر، لاک، کثیفی آستر در اثر لوازم آرایشی و ... ، دفرمگی چرم و کالا در اثر نگهداری نامناسب و سایر موارد ناشی از استفاده نادرست از کالا.

2-   خدمات رسانی فقط و فقط به محصولات چرم مشهد تعلق می گیرد.

3-   یراق الات و آستر در صورت نبود با نمونه مشابه موجود تعویض می شود.

4-   درخواست تغییر مدل امکان پذیر نیست. بطور مثال تبدیل کیف ارایشی، پاسپورتی و ... به کیف دوشی (بنددار شدن)، تعویض زیپ های فلزی به پلاستیکی و بالعکس، زیپ دار کردن کیف، نصب دسته بر روی کیف فاقد دستگیره و سایر مواردی که از ابتدا در طراحی یک کالا در نظر گرفته نشده است.

5-   پارگی چرم شامل گارانتی نیست. در زمینه تعویض چرم با توجه به این که کالا مصرف شده، بین چرم تعویضی و چرم نو اختلاف رنگ وجود خواهد داشت. لذا در برخی موارد جهت همرنگ سازی چرم نو با کل کالا ممکن است نیاز به فینیش مجدد نیز داشته باشد که لازم است این مطلب نیز در نظر گرفته شود.

 

                                                                              

 

 

6-   امکان تنگ و گشاد کردن لباس به لحاظ فنی میسر نیست.

7-   موارد مربوط به فینیش مجدد:

-       تغییر رنگ امکان پذیر نیست.

-       فینیش مجدد با قدری تغییر رنگ همراه است.

              تبدیل می شود به                    

 

 

         -       اثر عطر، جوهر و مواد شیمیایی بعلت از بین بردن رخ چرم حتی بعد از فینیش نیز مشخص خواهد بود. که بسته به میزان نفوذ آنها در چرم احتمال بازگشت بعد از مدتی هست.

-       پوشش رنگ های روشن کم است. در مواردی که کار بسیار سیاه، چرب و کثیف باشد احتمال بالا آمدن سیاهی ها بعد از مدتی هست.

-       چرمی که در اثر تعریق چرب و سیاه شده (مانند دور یقه و کیف پول، دسته کیف و ...) تداوم فینیش کمی داشته و احتمال ریزش رنگ در مدت کوتاه زیاد است. در مورد لباس ها در صورت وجود نمونه چرم، یقه و در مورد کیف ها، دسته، باید تعویض گردد. هزینه تعویض چرم یقه و دسته، بندک کیف و امثال این قطعات نیز در نظر گرفته شود. و اگر کل کار چرب و سیاه باشد که قابل فینیش نیست.


-       چرم هایی که رخ آن برای ایجاد افکت روغنی شده، چرم ورنی، افکتی، جیر، نبوک، پولاپ، کلورادو، نچرال، آنیلین، ترانس پرینت و ... امکان فینیش مجدد ندارند که همراه تگ کرم رنگ متصل به آنها کارت زرد رنگی نیز قرار داده شده است.   

-       اثر خراش یا کنده شدن رخ چرم با فینیش رفع نمی گردد.

          -       اثر روغن با فینیش رفع نشده و رنگ آن را پوشش نمی دهد.

-       پایداری رنگ مجدد در چرم های بسیار رخ رفته کم است.

          -       اگر مغزی دوزی دور کیفی پاره باشد و جهت فینیش ارسال گردد باید تعویض بشود. تعویض مغزی با هزینه خواهد بود. 

-       برخی کالاها به جهت زیبایی دارای مغزی یا حاشیه های با رنگ مخالف هستند. این اقلام بعد از رنگ مجدد به صورت یکدست و به رنگ غالب کار فینیش مجدد می شوند. (همراه این دسته از کالاها برای البسه کارت طوسی رنگ قرار داده خواهد شد). 

-       استفاده زیاد و نامناسب از واکس علاوه بر اینکه شامل گارانتی نیست در مواردی که باعث سفیدک شدید کالا می گردد احتمال برگشت واکس بعد از تمیزکاری و فینیش مجدد دور از انتظار نیست.

-       در صورت تماس کالای چرمی با آب، متورم، چروکیده و خشک شده که قابل رفع حتی با فینیش مجدد نمی باشد و لطافت آن برنمی گردد. چرم ضدآب نیست.

          -       برف بازی با دستکش و از بین رفتن رخ و رنگ چرم  شامل گارانتی نبوده و خشکی حاصل از تماس با رطوبت نیز قابل رفع نیست.

-       تورم ناشی از تعریق در البسه باقی مانده و تغییر رنگ ایجاد شده در اثر تعریق در رنگ های روشن نیز با فینیش رفع نمی گردد.

-       در صورت استفاده از نخی با رنگ مخالف کالا، بعد از رنگ، یکدست به رنگ غالب کار در خواهد آمد.

          -       در صورت وجود آستری با رنگ مخالف در زیر چرم بدنه ای که دارای چاپ پانچی است، بعد از فینیش مجدد آستر رنگ می پذیرد.